I vårat liv

31000 skäl att inte köpa bil.

Så var det dags, lämnade in bilen för ett par småsaker trodde jag.

En läcka vid kylaren och bromslampa som lös och pep titt som tätt. De ringde från verkstaden och talade om det muntra, att reparera bromsfelet 19.000:-  samt kylarfelet 12.000:- vad glad man blir, när bilen kostade mig 29.900:- innan det la jag ut ca 6.000:- på service.

Nu åkte jag tillbaka till bilfirman för det var bara 1,5 månad sedan jag köpte den.

Han försökte slingra sig och kommer nog fortsätta så, enl konsumentköplagen så har man 6 månader på sig att anmärka på fel som man inte kunnat veta om och bevisbördan ligger hos bilfirman.

De skulle höra av sig i nästa vecka hur de ska göra. Är beredd på strid så vi får se.

Suck säger jag bara. BILAR. Morrrrr.

Tyvärr så är det en Mekonomen verkstad som bilfirman har 🙁

 

3 kommentarer

  1. Sandra

    herre Gud ni har inte tur med era bilar, håller tummen att bilfirman tar på sig felen.

    Har inte fått dina uppdateringar på mailen 🙁 trodde ni hade gott under jorden, men nu har jag lite läsning att ta igen 😀

    Kram

    • Jenny

      Jag vet inte vad som hänt!! Tina får inte heller mailen… skumt… vet du vad det kan bero på? Jag uppdaterade JetPack… nåt annat har jag inte gjort! Jonas kanske vet nåt? kram

  2. Mikael

    Visst har vi tur, det är nästan en komedi, kan inte ens bli ledsen utan får skratta åt allt.
    Vi får se vad som händer.
    Fortsättning följer… 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

© 2022 Jenny & Mikael

Tema av Anders NorenUpp ↑