Igår kväll kom vi fram till Umeå, tyvärr så blev det ganska sent, vi kom iväg sent från Stockholm. Sen tar det ju sin lilla tid.

Lite kort om Italien. Vi har haft det bra, men det var fruktansvärt varmt. En dag var det 36° i skuggan och då är det för varmt. Eftersom vi tältade så var hela tiden vår utgångspunkt tältet som var varmare än nåt annat. Det gjorde att resan tyvärr blev lite jobbigt. När det är så varmt så behöver man få komma till nånting svalt emellanåt. Jag kan säga så här i efterhand, jag kan gärna tälta, jag har inget emot det, men jag vill inte tälta på det här viset igen. Åker jag på solsemester så är det för påfrestande att bo i tält, att slås av den totala värmen dygnet runt är jobbigt. Eftersom det var så varmt så gjorde vi inga utflykter i hyrbilen som vi hade tänkt heller, barnen orkade helt enkelt inte sitta i en pytteliten Lancia så lång tid. Så det blev Venedig och inget annat i utflyktsväg. Mot slutet av veckan började Ida klaga på öronont. Hon vaknade och grät på nätterna. Så det slutade med att vi gick till en Italiensk läkare på lördan, han skrev ut penicillin och en massa annan skit-medicin. Medicinen hjälpte föga och på söndag kokade Ida av feber. Hur som helst så har det vänt och hon mår bättre nu. Flygresan gick över förväntan. Igår gick jag med henne till vårdcentralen i Sverige också. De konstaterade att trumhinnan har börjat läka men hon är fortfarande väldigt röd och inflammerad i hörselgången. Så om det fortfarande är ont på torsdag/fredag ska jag gå till läkaren igen och få droppar mot den inflammationen.

Summa sumarum. Vi har haft en bra men ganska jobbig resa. Barnen blev uttråkade emellanåt av att bara vara vid poolerna och bada. Jag tyckte inte det borde va nån skillnad från när vi var i Portugal och badade hela dagarna, men det var det. Dels pga av att i Portugal hade vi ett rum med AC där vi kunde landa emellanåt och bara vila, här hade vi som sagt var bara tält vilket i princip var uteslutet att återvända till. I Portugal var poolerna lite roligare tyckte barnen, de var mer runda och formade medan de här var bara fyrkantiga. Så nu vet vi det! Men vi har i alla fall varit i Italien 🙂 en ny nål på kartan 🙂 Men nästa gång blir det inte Italien och inte tält! För att bo i tält bör det vara en resa där man enbart sover i tältet och inte har det som utgångpunkt dagarna i ända… det gör jag inte om!

Idag har jag blivit utvisad från bilen, istället för att jag ska få åka med mamma och barnen upp till Skellefteå så ska Olivia åka bilen och jag åka buss. Tydligen ska Olivia bo med oss hos morfar också… så var inte planen, vi får se hur allt går. Jag lär få ett helvete tyvärr. Ida vill så gärna vara med Olivia hela tiden, men Olivia skiter i henne och vill bara vara med grabbarna, vilket skapar en frustration hos Ida och gör henne ledsen hela tiden, och då är det jag som får stå och ta hand om allt när hon är ledsen…. det är ju inte som om NÅN annan gör nåt för att hjälpa till. Så som det ser ut just nu ser jag inte fram emot att vara här. Jag längtar redan hem. Dessutom ryms vi inte i pappas bil nu, så vi kommer inte att kunna åka nånstans!!! Allt detta tänkte inte mamma på när hon erbjöd Olivia att åka med… Missförstå mig rätt, det är kul att Olivia åker med, men det skapar en massa problem den här gången…. och just nu är jag så trött på problem, jag orkar inte mer… jag vill bara få lite lugn och ro….